reklama

Reportáže z Ameriky 5: Posledný deň v meste snov

Včera sme pokračovali v "nákupoch" na 5.th Avenue. Nekúpila som si nič okrem čiernych šortiek so zlatými gombičkami v mojej cenovej kategoorii. Ron len krúti hlavou, keď bedákam a opakovane mu tvrdím, že to sa neráta, zatiaľ čo duchom som naspäť v Louis Vuitton. Na pouličné napodobeniny bez okolkov vystavené na chodníku chuť nemám, ani na Chanel s dvoma "n". A odísť z mesta presláveného ako nákupný raj s rovnakým obsahom kufra mi pripadá rovné hriechu. Aspoň som sa s úctivou spomienkou na Audrey Hepburn odfotila pri Tiffanym.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Statue of Liberty
Statue of Liberty (zdroj: Patrícia Sinová)

Dnes večer odlietame z New Yorku, nákupy teda idú bokom a my sa vydávame smerom k brehu rieky Hudson do Battery Parku. Po dvoch relatívne zamračených, hoci príjemných dňoch, dnes opäť vykuklo slnko a obloha je azúrovomodrá. Po ceste si chcem odfotiť známu sochu býka, ale akákoľvek prístupová cesta je beznádejne zahataná skupinkou fotiacich sa japonských turistov, pričom sám býk je nimi obsypaný od hlavy až po päty. Keď po chvíli čakania pochopím, že na tejto situácii sa nechystá nič zmeniť, ideme radšej ďalej. O sochu slobody je väčší záujem, než by som si dokázala predstaviť. Staviame sa do kilometrového radu rovnykých zvedavcov, ktorý sa od prístavu oblúkovito ako had vinie cez celý park. Hemží sa to tu prevažne všadeprítomnými majiteľmi šikmých očí s farebnými plastovými šiltami proti slnku na hlavách a večne blikajúcimi fotoaparátmi. Po dvoch hodinách je už výletná loďka v dohľadne a o ďaľších pár minút nás unáša smerom od pobrežia. Na palube hodne pofukuje. Všetci sa dvíhajú zo svojich sedadiel, aby si zvečnili mrakodrapy Manhattanu z tejto perspektívy a keď míňame loďku vracajúcu sa naspäť k brehu, ľudia si radostne mávajú. Na ostrove nie je dokopy nič, okrem Sochy slobody a nie najlepšieho, no prosperujúceho fastfoodu. Keď mám pocit, že som si urobila dostatok fotografií zo všetkých uhlov, vraciame sa naspäť. Kým sa znovu ocitáme na brehu Manhattanu, je už temer večer.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ťahá ma to naspäť do mesta. Môj dojem z ostrovného fastfoodu sa mi potvrdil, len čo v taxíku dostanem urgentné kŕče. Vyskakujeme ešte pred cieľovou stanicou a utekáme hľadať najbližšiu toaletu. Potom sa pešo presúvame smerom na Time Square a odtiaľ ďalej na 5.th Avenue. Nerozhodne prešľapujem pred výkladom Louis Vuitton a rozmýšľam, ako by som sformulovala svoju obchodnú ponuku, nad ktorou som dnes pol dňa špekulovala. Chcem vymeniť Vuittonku za pár hviezdičiek na Havaji. Ale beda! Je nedeľa sedem hodín večer. V zámke šťukne kľúč a moja vidina sa rozplynie ako mydlová bublina. Sklamaná viním nepodarený hamburger, ktorý spôsobil to nemilé zdržanie a s pocitom veľkej ľútosti prikyvujem, že je čas pobrať sa na letisko. Z New Yorku si nič nenesiem...

Patrícia Sinová

Patrícia Sinová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Huslistka a skladateľka Zoznam autorových rubrík:  ReportážeKritikaNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu